Zde budete postupně infornováni o průběhu oprav a stavu naší "Iréénky"
PŘEPÍŠEME DĚJINY ?
Letošní rok 2011 se doufám zapíše do historie našeho sboru pořízením hasičského veterána AS 16 Praga RN, se kterým budeme reprezentovat na různých společenských ,kulturních i sportovních akcí.Toto vozidlo bylo zakoupeno z Předonína , obce u Roudnice nad Labem .Veterána jsme dovezli 25. února 2011 a provizorně uskladnily v bramborárně bývalého JZD. Po dobu dostavění garáže nové hasičky ,jsme zatím rekonstruovali převodovku a čerpadlo AS 16 ,brzdové válce a byl vymontován motor na kterém budou přebroušeny ventily ,vyměněno spojkové obložení a další drobné opravy .19..listopadu byla Erenka přesunuta do nové hasičky a s tzv. „malou kolaudací“ řádně oslavena.
PODZIM 2011
Po tomto přesunu do vytápěné garáže jsme se naplno vrhli do rekonstrukce .Začalo se zároveň na několika pracovních úsecích ,byla sundána nástavba z podvozku .Šasi a ostatní díly karoserie byly připraveny na tryskání starého laku .Demontována veškerá elektroinstalace i další díly spojené s nástavbou .Kabina pro posádku byla zvětšena na úkor úložného prostoru ,na podlaze byli vyměněny prkna a ostatní výdřeva ,na které se podepsal zub času .I motor se začal postupně dávat dohromady ,ale s ohledem na stáří stroje se trochu protahovali dodací lhůty náhradních dílů.Na podvozku došlo k montáži rámu vozidla na kterém je uloženo čerpadlo .
ZIMA 2011/12
V příjemném teple garáže jsme se začali důkladněji seznamovat s některými částmi naší Erenky .Po nemilém zjištění tlaků ve válcích ,se přistoupilo k důkladné opravě motoru .Při rozborce motoru se došlo na skryté závady (prasklí zvedací ventil ,prorezavělá trubička v bloku jímž prochází hnací hřídel k rozdělovači ,zarezlé sedla ventilů, opotřebené obložení spojky a ložiska atd..).Další spoustu času spolkla rekonstrukce brzd ,zháněním brzdových prasátek , manžet a jiných dílů.Došlo k rozšíření kabiny a obroušení všech ploch od staré barvy. Původní sedačky se podařilo jen po drobných stolařských úpravách zachránit a po novém čalounění jsou jako nové .Karosářské díly se postupně vozí do lakýrnické dílny na tryskání a opatření základním nátěrem. Na podvozku se kompletně vyměnily dřevěné stupačky a osadily držáky savic ,později budou doplněny ochrannou pryžovou podlahou.Na fotkách to nevypadá ,ale s Erenkou jsme strávily již cca 300 brigádnických hodin.
Jaro 2012
Největším příjemným pokrokem našeho jarního snažení je zprovoznění motoru .K předešlým opravám se přidala děravá olejová vana ,výměna ložisek a ucpávek na vodní pumpě ,rozebrání a vyčištění lamelového filtru ,karburátoru ,startéru a mnoha dalších dílů. A velký den přišel 11.dubna ,kdy po asi půl hodinovém přemlouvání a náhodných výbuších v motoru došlo na „předení šestiválu“.
V karosářských pracích se také dosti pokročilo ,po otryskání všech dílů včetně opatření základního nátěru se snažíme všechny prohlubně a nerovnosti vytmelit .Disky dostali kvalitní práškovou barvu ,ale staré pneumatiky budou muset ještě nějaký čas sloužit ,zatím se omladily černým krémem na boty .
V současné době řešíme problémy s dohledáváním a zrekonstruováním součástek a dílů veterána .Zjišťujem ,že sem tam něco schází ,nebo přebývá což komplikuje náš postup ,přesto se dá konstatovat že nám Erenka začíná krásnět.
Léto 2012
Tempo rekonstrukce v tomto období je omezeno výstavbou naší hasičské zbrojnice (která má přednost ), přesto se snažíme neopomíjet a dostát předsevzetí dokončit opravy do oslav 70.výročí založení sboru ,které je v roce 2013 .Na fotodokumentaci je vidět již tryskanou ,vytmelenou karoserii připravenou na lakování .Naši „truhláři“ zapracovali na nových policích v nástavbě .Dochází na repasi různých drobných součástek , dílů motoru, čerpadla a dalšího vybavení naší Erenky .Předpokládáme ,že v tomto období se podaří postavit provizorní stříkací box a karoserii nastříkat .
Podzim 2012
Po cca 3 měsíční přestávce ,které si vyžádalo horečné dokončovací práce na hasičce (hlavně na části kde je školní jídelna) , jsme využili ještě teplého podzimního počasí a karoserii včetně vnitřků a spodní části nastříkali.Práce se přesunuli zpět do vytápěné garáže a postupně pokračujem v renovaci a kompletaci.Dalším významným datumem je 29.prosince ,kdy Erenka opustila svůj „dok“ vlastním pohonem a objela čestné kolečko Prosatskou ulicí. Na řadě je obnova elektrických rozvodů,dolakování , montáž kapotáže ,dveří a dalších dílů .
Zima 2012 /13
Největší úkolem v tomto období byly karosářské a lakýrnické práce na dveřích a ostatních odnímatelných dílech ,tmelení –broušení ,montáž –demontáž, nás prověřilo v odolnosti psychické a morální výdrže.Postupně se montovali elektrické rozvody ,sedačky ,krytiny podlahy a jiné součástky.Zdá se ,že termín dokončení renovace bude dodržen .